Standard płatności „click to pay" wchodzi do e-commerce

Standard płatności „click to pay” opiera się na EMV Secure Remote Commerce (SRC). Jakie są jego zalety?

Standard płatności „click to pay" wchodzi do e-commerce

O EMV Secure Remote Commerce pisaliśmy już w lipcu b.r., kiedy rozwiązanie to miało dopiero miało wkraczać na rynek. Kilka miesięcy później jest ono już na tyle popularne, że Mastercard, Visa oraz American Express zdecydowały się na wprowadzenie opartego na nim standardu płatności „click to pay”. Dzięki temu kupujący nie będzie musiał logować się ani rejestrować, aby zapłacić za swoje e-zakupy. Ikonka SRC, znajdująca się w witrynie, ma być tym, czym dla klienta w sklepie stacjonarnym jest widok terminala do płacenia kartą - ma symbolizować szybkie i proste płatności.

Jak na razie rozwiązanie to wprowadziły pilotażowo dwie sieci - Rakuten oraz Cinemar, korzysta z niego także fundacja Movember. Wkrótce pojawi się w również Polsce, a jego szeroki rozwój ma nastąpić w 2020 roku. Wiadomo, że w przyszłym roku ma wdrożyć go kilkanaście dużych serwisów internetowych, w tym Tickets.com czy Papa John's.