Internet Standard prezentuje raport "Mobile 2011"
- 31.05.2011, godz. 22:50
Raport Mobile 2011 to pierwsza publikacja Internet Standard poświęcona rynkowi mobilnemu. W raporcie przedstawiamy i analizujemy najnowsze trendy związane z dynamicznym rozwojem rynku mobilnego oraz prezentujemy gotowe rozwiązania, które już teraz z powodzeniem wykorzystywane są w branży m-commerce i m-marketingu. W publikacji Raport Mobile 2011 ponadto m.in.: smartfony i tablety na Świecie i w Polsce, przegląd ofert polskich banków w sektorze mobile, NFC, mobilne płatności, mobilny marketing: sieci reklamowe, geolokalizacja, augumented reality, kody QR, mobile dla wydawców, mobilne social media i rozrywka, porównanie mobilnych systemów operacyjnych, najlepsze aplikacje biznesowe.... i wiele więcej!
Drugi rozdział raportu stanowi analizę polskiego rynku mobilnego. Temat otwieramy szacunkami dotyczącymi łącznej liczby aktywnych kart SIM w Polsce, udziałów poszczególnych operatorów komórkowych oraz analizą cen dostępu do mobilnego internetu. Szacujemy także najważniejsze trendy polskiego rynku smartfonów i tabletów oraz wiodących ekosystemów aplikacyjnych. Rozdział bazuje m.in. na danych GFK Polonia oraz szacunkach redakcji Telepolis.pl.
Rozdział trzeci w całości poświęcony jest m-commerce. Przedstawiamy najważniejsze dla rynku mobilnego trendy związane z mobilnymi finansami i bankowością. Następnie szeroko opisujemy trzy wiodące zjawiska: mobilną bankowość, płatności oraz technologię NFC. Głównym tematem rozdziału jest szeroki przegląd ofert mobilnych polskich banków oraz wywiady z przedstawicielami wybranych instytucji.
W czwartym rozdziale Raportu Mobile 2011 prezentujemy najnowsze trendy związane z mobilnym marketingiem i reklamą, a także opisujemy takie zagadnienia, jak geolokalizacja i LBS, grywalizacja, kody QR czy Augumented Reality. Ciekawym punktem rozdziału jest przegląd globalnych oraz polskich sieci reklamowych z powodzeniem działających w sektorze mobilnym. Ta część raportu została przygotowana we współpracy m.in. z Blomedia.
Piąty rozdział raportu przeznaczony jest dla wydawców informacji oraz aplikacji i rozrywki. Opisujemy tu dylematy i sposoby działania wydawców w sektorze mobilnym, poruszamy gorący temat "aplikacje czy HTML5", a także opisujemy najważniejsze kwestie związane z mobile social media i mobile entertainment.
Raport Mobile 2011 zamykamy rozdziałem skierowanym do średnich firm oraz bardzo mobilnych czytelników. Zaczynamy od mocnego uderzenia i kompleksowego porównania poszczególnych mobilnych systemów operacyjnych pod kątem zastosowań biznesowych. Następnie przedstawiamy najciekawsze zdaniem redakcji aplikacje do codziennych zastosowań w pracy. Całość kończymy krótkimi artykułami o bezpieczeństwie urządzeń mobilnych oraz odzyskiwaniu i synchronizacji danych.